015 - 361 87 69 Offerte aanvragen
Zoeken Zoeken...

Wat is een Dispuut

Alles rond een dispuut, voor jou uitgelegd

Wanneer jouw debiteur het niet eens is met een factuur en daarom zijn vordering niet (volledig) betaalt is er sprake van een dispuut (geschil) Van een foute factuur tot ontevredenheid over de geleverde producten of diensten. Een debiteur kan veel redenen hebben om de factuur niet te betalen.

Let op! Bij een dispuut of geschil wordt de dekking door de kredietverzekeraar opgeschort.

Los jouw dispuut dus zo snel mogelijk op

Het is belangrijk om een dispuut zo snel mogelijk op te lossen zodat de debiteur alsnog de factuur betaalt. Daarnaast wil je ook de toekomstige relatie met de debiteur beschermen. Des te eerder een probleem wordt opgelost, des te eerder de factuur wordt betaald.

Een onopgeloste dispuut zorgt voor lang openstaande facturen, wat resulteert in een hogere DSO (Days Sales Outstanding). Wat kan leiden tot Cashflow problemen.

Dit wil je natuurlijk voorkomen… ga het gesprek met elkaar aan en los de problemen op!

Stel je vraag aan Input Adviesgroep

Direct contact

Kom je er niet helemaal uit of heb je nog vragen? Je kunt op werkdagen ook altijd telefonisch contact met ons opnemen. Wij helpen je graag.

015 - 361 87 69

Dé onafhankelijke superspecialist in kredietverzekeringen

Cartan Trade
015 - 361 87 69 contact