Zo scoor je alleen nog maar kredietwaardige klanten
Uiterlijk vertoon kan misleidend zijn
Aan alleen een Mercedes voor de deur van een gloednieuw bedrijfspand kan je niet afleiden of een potentiële klant ook daadwerkelijk je toekomstige facturen kan betalen. Toch gebruiken verkopers vaak deze manieren om zelf de kredietwaardigheid van een bedrijf te beoordelen.
Beoordeel de kredietwaardigheid dus nooit (alleen) op:
- Een indrukwekkend bedrijfspand
- In welke auto iemand rijdt
- Hoe iemand eruitziet
Een oplichter ziet er altijd top uit. Laat je hierdoor dus nooit op het verkeerde been zetten. Iemand die er minder goed uit ziet wekt misschien minder vertrouwen, maar dat zegt niets over zijn of haar kredietwaardigheid.
Ons advies: Controleer de kredietwaardigheid van nieuwe klanten altijd vooraf én vind objectief bewijs dat zij jouw facturen kunnen betalen.
Zelf de kredietwaardigheid beoordelen doe je zo:
- Bestudeer de jaarcijfers van de afgelopen jaren en begrijp ze ook
- Check bij andere leveranciers of zij op tijd betaald worden
- Controleer de inschrijving bij de Kamer van Koophandel
Vraag het de kredietverzekeringsspecialist
Ben je niet zeker of je klant kredietwaardig is? Vraag dan een kredietrapport aan over je potentiële klant. Heb je andere vragen? Bel 015 - 361 87 69 of stel je vraag meteen via het getoonde vragenformulier.
Bekijk meer
Direct contact
Kom je er niet helemaal uit of heb je nog vragen? Je kunt op werkdagen ook altijd telefonisch contact met ons opnemen. Wij helpen je graag.