015 - 361 87 69 Offerte aanvragen
Zoeken Zoeken...

Checklist aanmaning: 10 tips om aanmaningen te versturen

Zo zorg je dat je betalingsherinnering wél betaald wordt

Hoe zorg je dat je volgende aanmaning wél betaald wordt? Let bij het verzenden van betalingsherinneringen op de volgende 10 punten en dan kán het niet mis gaan. Gebruik het woord STOPVERBOD als ezelsbruggetje om de tips nooit meer te vergeten.

aldo vermelden

Zijn er meerdere facturen? Vermeld dan het totaalbedrag. Voorkom dat de klant de puzzel zelf moet oplossen.

eksten

Gebruik geen teksten uit het jaar 1900 of moeilijke taal. Iederéén moet het kunnen begrijpen. Niveau jip-en-janneke dus.

nberispelijk

Check, check, dubbelcheck. Fouten of slordigheden zijn onvergefelijk. Zorg dat je aanmaning tekstueel foutloos is.

ersoonlijk

Schrijf nooit een afdeling aan, maar altijd de verantwoordelijke persoon. Een afdeling zal zich niet aangesproken voelen, de persoon wel!

oorwaarden

Verwijs in je aanmaning naar de samen overeengekomen voorwaarden en condities. Zo weet de ander dat jij je huiswerk hebt gedaan en dat er niet met je valt te sollen. 

scaleer

De aanmaning mag steeds strenger van toon. Gebruik dus niet steeds dezelfde brief en maak de betalingstermijn steeds korter.

eproduceer

Benoem acties die je eerder hebt gedaan zo gespecificeerd mogelijk in je aanmaning.

etaalgedrag

De klant kwam de overeenkomst niet na. Houd dit in gedachten voor opdrachten in de toekomst. Misschien ben je deze klant liever kwijt dan rijk.

pvallend en origineel        

Je bent wellicht niet de enige die een aanmaning stuurt. Zorg dus dat je aanmaning opvalt in de grote stapel. Maak hiervoor gebruik van je marketingafdeling of wees zelf creatief.

oe wat je zegt

Bekijk je wanbetalende klant als een kind. Dreigen zonder consequenties heeft geen nut en maakt het ongewenste gedrag alleen maar erger. Als je aankondigt dat je een incassobureau of deurwaarder inschakelt, dóe dit dan ook.  

Lees ook de checklist facturen versturen. Hoe je zorgt dat facturen op tijd betaald worden lees je hier.

Vraag het de kredietverzekeringsspecialist

Input Adviesgroep helpt je verder met al je credit management vraagstukken. Lees onze tips, bel 015 - 361 87 69 of stuur een mail naar f.put@inputadvies.nl.

Stel je vraag aan Input Adviesgroep

Direct contact

Kom je er niet helemaal uit of heb je nog vragen? Je kunt op werkdagen ook altijd telefonisch contact met ons opnemen. Wij helpen je graag.

015 - 361 87 69

Dé onafhankelijke superspecialist in kredietverzekeringen

Cartan Trade
015 - 361 87 69 contact