015 - 361 87 69 Gratis premie-check

Zorg dat facturen op tijd worden betaald

Tips om klanten op een nette manier aan te sporen tot betalen

Voorkomen is beter dan genezen. Met deze tips overtuig je jouw relatie van het betalen van openstaande facturen zonder de relatie onder spanning te zetten.

1. Stuur een herinnering

Is een factuur na de vastgestelde datum nog niet betaald? Stuur dan eerst een herinnering. Het kan zijn dat de klant de factuur niet heeft ontvangen of dat het aan zijn aandacht ontglipt is.

2. Bellen

Werkt een herinnering niet, bel de klant dan op. Deze persoonlijke aanpak wordt vaak gewaardeerd. Een mail is anoniemer en is makkelijk weg te klikken. Als je iemand telefonisch te woord staat, krijg je een band en zijn mensen sneller geneigd te betalen. 

3. Aanmanen

Zet ook bellen geen zoden aan de dijk, dan kan je ervoor kiezen om extra maatregelen te nemen. Een aanmaning kan de druk iets verhogen. Houd deze wel altijd positief van toon.

4. Zeg dat je wanbetaling bij de kredietverzekeraar moet melden

Een goed middel om de debiteur aan te sporen tot betaling is zeggen dat je genoodzaakt bent wanbetaling te melden bij de kredietverzekeraar. Niemand wil het risico lopen op limietverlaging en dus zijn ze sneller geneigd te betalen.

Hulp bij uw kredietverzekering

Input Adviesgroep helpt je graag bij problematiek op het gebied van kredietverzekeringen. Neem contact op voor gedegen advies. Wij zorgen dat jij zelfverzekerd zaken kunt doen.

Stel je vraag aan Input Adviesgroep

Aanhef *

Direct contact

Kom je er niet helemaal uit of heb je nog vragen? Je kunt op werkdagen ook altijd telefonisch contact met ons opnemen. Wij helpen je graag.

015 - 361 87 69

Dé onafhankelijke superspecialist in kredietverzekeringen

015 - 361 87 69 contact