Van profiteren naar halveren
Van bloei naar recessie: Hoe bedrijven omgaan met verliezen in winst na de heropening van fysieke winkels tijdens de pandemie
Veel bedrijven die de vruchten konden plukken van de coronapandemie zien hun winst teruglopen.
Zo noemden we eerder al Coolblue en bol.com die hun winst zien teruglopen nu de consument niet langer genoodzaakt is de aankopen online te doen.
Maar ook de Duitse modegigant Zalando voelt het in de portemonnee.
Coronacrisis: Webshopbloei
De winst in 2022 kwam op ruim minder dan de helft uit van het jaar ervoor. Niet vreemd want de coronacrisis stuwde de online verkopen naar een hoog niveau. Nu de consumenten weer vaker kiezen voor een fysiek bezoek aan winkels, zien met name online webshops dit terug in de financiën.
Doe jij zaken met bedrijven in deze sector? Wellicht kun je dan te hoog ingeschatte limieten verlagen.
Houd controle over je kredietlimiet
Ga na op basis van het uitstaande debiteurensaldo of je limieten naar beneden kunnen worden bijgesteld.
Hier maak je de verzekeringsmaatschappij blij mee en je zorgt dat je onder je kredietlimietplafond blijft.