Nog geen geld op de rekening? Tijd voor een herinnering!
Ken je dat gevoel...wanneer je wacht op een betaling en je bankrekening maar leeg blijft?
Tijd om je klant aan te sporen met een herinnering!
Hier zijn enkele tips voor het sturen van een betaalherinnering:
- Timing: Verstuur de herinnering kort na het verstrijken van de betaaltermijn of beter zelfs al iets ervoor.
- Vriendelijkheid: Houd je communicatie respectvol en vriendelijk. Het betreft een herinnering, nog geen aanmaning.
- Duidelijkheid: Zorg dat je het openstaande bedrag gemakkelijk te vinden is in de herinnering. Vermeld ook de factuurnummer en de datum waarop de factuur is uitgegeven.
- Betaalopties: Geef klanten specifieke instructies over hoe ze kunnen betalen, inclusief betalingsmethoden en bankgegevens.
- Personalisatie: Als mogelijk, personaliseer de herinnering door de naam van de klant en andere relevante informatie toe te voegen. Dit toont aan dat je de klant serieus neemt.
Zeker met een kredietverzekering
Met een kredietverzekering zorg je voor meer zekerheid van betaling.
Zo kunnen betaalherinneringen minder stressvol zijn!
En ons team kan je hierbij helpen: wij brengen jouw debiteurenrisico in kaart, vergelijken alle kredietverzekeraars met elkaar en sluiten de beste kredietverzekering af voor jouw bedrijf. Daarna verzorgen we ook het volledige polisbeheer!
Meer weten?
Direct contact
Kom je er niet helemaal uit of heb je nog vragen? Je kunt op werkdagen ook altijd telefonisch contact met ons opnemen. Wij helpen je graag.