015 - 361 87 69 Gratis premie-check

Corona-update: Meest gestelde vragen over de kredietverzekering

Wees alert en kom in actie

Niemand weet waar de klappen nog meer gaan vallen. Het beschermen van je bedrijf tegen financiële onzekerheden is daarom meer dan ooit een absolute noodzaak.

De afgelopen tijd hebben we veel vragen van onze klanten beantwoord ten aanzien van de kredietverzekering en het te voeren credit management beleid.

Ook jou helpen we graag met een goede voorbereiding op je (debiteuren) risicoanalyse. Daarom hebben we de meest gestelde vragen + antwoorden voor je op een rijtje gezet:

Zeker nu is het belangrijk dat je met al je vragen en twijfels snel terecht kunt. Onze organisatie is gewoon geopend en op werkdagen bereikbaar via 015 - 361 87 69 en binnendienst@inputadvies.nl. Wij volgen daarbij vanzelfsprekend de richtlijnen van het RIVM.

Een grote financiële crisis ligt op de loer en niemand weet waar precies de klappen gaan vallen. Wees nu meer dan ooit op je hoede en houd je limieten van je debiteuren in de gaten en zorg dat openstaande vorderingen adequaat en volgens de spelregels van je polis worden opgevolgd.

Dit zal per geval specifiek onder de loep moet worden genomen. Neem daarom als dit voorkomt meteen contact met ons op. Op basis van je polisvoorwaarden en al dan niet in overleg met de kredietverzekeraar bepalen we de juiste aanpak.

We zien momenteel dat kredietverzekeraars druk bezig zijn met het aanscherpen van haar limietbeleid maar wij verwachten niet dat limieten van het een op het andere moment ingetrokken of fors naar beneden bijgesteld zullen worden. Een en ander is wel land specifiek en branche afhankelijk. Mocht je je grote zorgen maken over specifieke debiteuren en je afvragen of zij hun rekeningen wel kunnen betalen, vraag dan bij ons een gratis kredietcheck aan. Dan zoeken wij het meteen voor je uit.

Stuur dan het bericht dat je vanuit de kredietverzekeraar hebt ontvangen meteen door naar ons. Op basis hiervan zullen wij contact opnemen met de kredietverzekeraar en zullen wij alles in het werk stellen om de limiet toch te laten verlenen of naar boven bij te laten stellen. Ook als je denkt dat dit kansloos is, stuur het naar ons op! Ook op de meest kansloze vooruitzichten hebben we eerder al successen behaald.

Atradius, Coface en Euler Hermes hebben al gecommuniceerd over het verruimen van de polisvoorwaarden. Wat jij moet doen in geval een debiteur een verzoek tot uitstel van betaling indient is per verzekeraar afhankelijk. Houd de berichtgeving vanuit de verzekeringsmaatschappij goed in de gaten. Bij twijfel neem je contact met ons op.

Als de achterstalligheidstermijn is bereikt dan moet je volgens de polisvoorwaarden stoppen met leveren. Dat blijft onveranderd. Mochten er redenen zijn waarop je toch wilt of moet leveren neem dan eerst contact met ons op. Wij zullen dan met de grootst mogelijke spoed in contact treden met de kredietverzekeraar en kijken of er binnen de polisvoorwaarden een verruiming mogelijk is. Lever je toch na de achterstalligheidstermijn zonder toestemming, dan ben je bij schade niet gedekt.

Hiervoor geldt hetzelfde als bij het bereiken van de achterstalligheidstermijn. Als je bij het bereiken van de incassotermijn de vordering niet overdraagt in het systeem van de kredietverzekeraar dan ben je bij schade niet gedekt.

Als je aanwijsbare redenen hebt om de incassotermijn te verlengen ten tijde van deze coronacrisis neem dan contact met ons op. Wij kunnen dan bij de kredietverzekeraar kijken of er verruiming van de polisvoorwaarden mogelijk is.

Als je de premie niet betaalt dan ben je in geval van schade niet gedekt. Zorg er dus te allen tijde voor dat je de premie aan je kredietverzekeraar blijft voldoen. Mocht je geen voldoende liquiditeit hebben om de premie daadwerkelijk te betalen neem dan zo snel mogelijk en in elk geval ruim voor het verstrijken van de uiterste betalingstermijn contact met ons op. We kunnen dan samen kijken hoe we dit kunnen oplossen. Maar onthoud: niet betalen, is geen dekking meer.

Het belangrijkste is dat je het nieuws van je kredietverzekeraar goed in de gaten houdt, de eventuele verruimde polisvoorwaarden goed hebt doorgenomen én begrijpt en dat je daarnaast zelf extra alert bent op de limieten en op (eventuele afwijkingen van) het betaalgedrag van je klanten. En tot slot: kom meteen in actie als je het idee hebt dat je ergens risico loopt.

Volg de corona updates van de kredietverzekeraars

Samen staan we sterk

De oplossing van die ene casus, kan ook de redding van die van jou zijn. Schroom dus niet om je door ons te laten helpen! Neem bij twijfel of vragen altijd direct contact met ons op.

Wij zitten er elke werkdag klaar voor om je te helpen. Bel 015 - 361 87 69 voor direct advies of stuur een e-mail naar binnendienst@inputadvies.nl.

Een helpende hand in crisistijd

Input Adviesgroep biedt speciaal voor bedrijven die nu gevaar lopen een kosteloze risico-inventarisatie. Als jij ons verkorte inventarisatieformulier invult dan rekenen wij voor je uit welke risico's jij kunt afdekken.

N.B. Dit is een geheel vrijblijvende service en verplicht je bedrijf verder tot niets.
#coronacrisis #helpendehand #zelfverzekerdzakendoen

Kosteloze risico-inventarisatie

Wat gebeurt er als je belangrijkste klant failliet gaat?

Een faillissement komt vaak gewoon uit de lucht vallen. Gok jij het erop dat het jouw klanten niet zullen zijn? Of dek je je in tegen het risico van non-betaling?

Heb jij op dit moment slecht betalende klanten?

Twijfel je of een specieke klant nu nog wel aan zijn betalingsverplichting kan voldoen? Input Adviesgroep biedt je de helpende hand door een gratis kredietcheck uit te voeren. Voorkom dat jouw bedrijf straks niet de volgende wordt en kom nú in actie...

Gratis kredietcheck aanvragen

Stel je vraag aan Input Adviesgroep

Aanhef *

Direct contact

Kom je er niet helemaal uit of heb je nog vragen? Je kunt op werkdagen ook altijd telefonisch contact met ons opnemen. Wij helpen je graag.

015 - 361 87 69

Dé onafhankelijke superspecialist in kredietverzekeringen

015 - 361 87 69 contact